KOÇLUK İŞİNDE MÜŞTERİ NASIL KAZANILIR?

 İlk yapılacak şey, insanların sonuç almasına yardımcı olmanın benzersiz yolu olan

 yeteneğinizi belirlemektir. 

Niş alanınız nedir?

Kendi yaşam deneyimlerinize bakarak bir sonuç çıkarabilirsiniz.


Edindiğiniz bilgi, beceri biçimi veya tutkulu olduğunuz ve bildiğiniz bir alan

 başkalarına

 yardım etmek için çok önemli bir yoldur.

Amaç odaklı bir Niş alan seçmeniz bu kriterlere bağlı. Niş alan seçildikten sonra,

 kim olduğunuza bağlı olarak koçluk yapmaya devam edeceksiniz.

İkincisi ise, İdeal Hedef Kitle belirlemek. 

Yardım edebileceğiniz ve koçluğunuz aracılığıyla sunduğunuz sonuçlara ihtiyaç

 duyan belirli kişiler ve tabi ki bunların kim olduğunu bilmek çok önemli...

Müşterilerinizi anladığınızda ve onlarda bunu fark ettiklerinde sizinle çalışmak

 istemelerini sağlayan bir yol bulacaksınız.

Koçlukta, Yeteneğiniz ve hedef kitlenizi bildiğinizde, diğer bir değişle ikisi bir araya

 geldiğinde çok güçlü Niş bir alanınız olacaktır.

Koçluk yaparken kendinden daha emin hissetmeni sağlar. Daha fazla müşteriye

 ulaşmanı ve daha çok referans almanı sağlayacaktır.

Karlı ve amaca yönelik Koçluk Nişini seçmek anahtar noktadır.

Nişinin özel bir tür bilgi veya deneyime dayalı olması gerekir.

Farklılaşma burada başlar. Farklılaşma ise bir pazarlama adımıdır.

Farklılaşma ve Niş aslında aynı şey değildir.

Farklılaşma, rakiplerime karşı neden benden satın alacaklarını anlamalarına

 yardımcı olur.

Niş ise, kendimi tanıtabilmem için onları nerede bulacağımı soruyor.

Herkes dönüşmek istemez.

Herkes değişmek istemez.

Yani herkes vermek zorunda olduğunuz şeyi istemez.

Müşterileriniz ne için para öderler.

İstedikleri ve ihtiyaç duydukları şeyler için para öderler.

Koçluk müşterileriniz başarılı bir şekilde elde etmenin yolu, benzersiz bir şekilde

 benzersiz olan, belirli bir insan grubunu hedeflemektir.

Sunduğunuz hizmet ile ilgileniyor ve bunun için size ödeme yapmaya istekli müşteri

 bulabilmenin yolu tam olarak budur.


2 yorum: